sábado, 25 de marzo de 2017

Credincioșii din Alicante în pelerinaj



În Duminica de 12 martie, credincioşii Bisericii Sfântul Nicolae din Alicante, au participat la un neuitat Pelerinaj. Am vizitat în prima parte, Mănăstirea Sfânta Faţă „Santa Faz” din San Juan. Aceasta este o Mănăstire de măicuţe clarise de clauzură, care din secolul XV, deţine în custodie Năframa Veronicăi, pe care Domnul nostru Isus Hristos şi-a lăsat întipărită Sfânta Faţă, pe când era pe drumul calvarului.

În anul 1489 Părintele Pedro Mena, preot în satul San Juan, a vizitat Roma, de unde primeşte Marama Sfintei Feţe, care a salvat Venecia de ciumă. Astfel că, se întoarce în San Juan cu relicva Sfintei Feţe, cu care pe 17 martie 1489 iese într-o procesiune, rugându-se Domnului pentru ploaie, deoarece nu plouase vreme îndelungată. Când au ajuns la defileul Lloixa, cel care transporta relicva a simţit o greutate teribilă ne reuşind să o mai susţină, şi au văzut cu toţii cum a curs o lacrima din ochiul drept al Sfintei Feţe a Domnului nostru Isus Hristos, iar acest act a fost primul din numeroasele minuni săvârşite de relicvă. Revenind la pelerinajul nostru; am avut privilegiul să ne ofere acest Sfânt lăcaş, nişte trăiri emoţionante. Am început pelerinajul, prin explicarea evenimentelor şi minunilor, care au început cu anul 1489, în acel loc, după care am săvârşit o sfântă rugăciune adresată Sfintei Feţe, apoi am cântat cu toţii priceasna „În Faţa Ta Isus iubit”. Am stat în rugăciune personală, în linişte câteva minute, contemplând la minunile realizate, şi cerând apoi fiecare în particular diferite haruri şi ajutor în viaţă, tămăduiri şi binecuvântări. După care am salutat Sfântul Sacrament din Tabernacolul minunatei Biserici şi am mulţumit cu toţii, măicuţei stareţe Maria Clara, fără de care nu se putea realiza acest prim pas al pelerinajului nostru.

Al doilea pas al pelerinajului a fost la Mănăstirea Sfintei Treimi „Santa Trinidad” din Tangel. Mănăstire a ordinului monastic PACE, care a reabilitat un edificiu din secolul XVII, şi astfel a fost înfiinţată Mănăstirea Sfintei Treimi de către Părintele Alberto Rambla în anul 1980. Această mănăstire este bazată pe arta bizantină, vase bisericeşti, veşminte, şi în special pictura de icoane şi de biserici. În incinta mănăstirii sunt 2 biserici pictate în întregime. Ajungând la Mănăstire, Părintele stareţ Lazaro, ne-a întâmpinat pe toţi cu câte o îmbrăţişare puternică, dintr-o dragoste frăţească la fel de puternică. Apoi ne-a amintit de Sfântul Părinte Ioan Paul al II-lea care zicea că Biserica respiră prin cei doi plămâni ai săi, Biserica orientală şi Biserica latină. După care am intrat în Biserica cea mare pictată în întregime, de ne-am simţit cu toţii ca acasă, cu toate că oriunde am fi în lumea aceasta mare, şi intrăm într-o biserică suntem acasă, zicea acelaşi Papă Ioan Paul al II-lea. Astfel că după ce ne-am revenit puţin din surprinderea plăcută, am purces spre rugăciunea de seară, pe care am săvârşit-o cu mare drag şi cu multă trăire interioară, spirituală. Am vizitat apoi muzeul de artă bizantină, care deasemenea ne-a impresionat pe toţi atât cantitatea de icoane pictate pe pânză, pe lemn ori pe pereţi, cât şi calitatea veşmintelor bisericeşti, şi nu mai vorbim despre vechimea şi starea bună a icoanelor, veşmintelor şi a obiectelor de cult. Am încheiat aceşti 2 paşi ai pelerinajului, în care am avut privilegiul de a ne ruga, de a contempla, de a medita şi de a ne întâlni cu Dumnezeu, în diferite ipostaze. Am reuşit să ne aprofundăm în rugăciune şi să ne apropiem de Dumnezeu, pregătindu-ne astfel pentru întâlnirea cu Isus Hristos din noaptea Paştilor.

Pr. Radu Bokor


Sursă: www.egco.ro